Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu

mei 2024

16
Controlecommissie (Raadzaal)
Presentatie rekenkameronderzoek subsidie- en fondsenverwerving
donderdag 16 mei 2024
16:00 - 17:00

De rekenkamer presenteert de uitkomsten van het onderzoek naar subsidie- en fondsenverwerving van de gemeente Achtkarspelen in een openbare bijeenkomst van de controlecommissie in de raadzaal (gemeentehuis Buitenpost).

Controlecommissie (Grutte Keamer)
Reguliere vergadering
donderdag 16 mei 2024
17:30 - 19:00

De controlecommissie adviseert de raad over de uitoefening van zijn controlerende taken. De commissie treedt op als vertegenwoordiger van de raad en draagt zorg voor het mogelijk maken van een open communicatie tussen de onafhankelijk accountant, de raad, het college van burgemeester en wethouders en het management.

Fractievergaderingen (Fractiekamers gemeentehuis)
donderdag 16 mei 2024
19:30 - 22:30

Bij alle fracties is het mogelijk om een fractievergadering te bezoeken om bepaalde zaken te bespreken en/of vragen te stellen. Wel graag vooraf contact opnemen met de fracties, zie voor de contactgegevens bij 'Wie is wie', 'Fracties'.


Vandaag bespreken de fracties de stukken die de raad behandelt in de raadsvergadering van 30 mei.

23
Informatiecarrousel (Raadzaal)
donderdag 23 mei 2024
19:30 - 20:30

De stukken voor deze vergadering zijn vanaf 17 mei 2024 hieronder te vinden en te raadplegen.


De raadsleden stellen zelf de agenda van de informatiecarrousel samen, maar ook het college kan onderwerpen waarover men informatie wil geven op de agenda plaatsen. Aan de hand van de agenda van de eerstvolgende raadsvergadering en de Lijst Ingekomen Stukken wordt geïnventariseerd over welke onderwerpen nog nadere informatie gewenst is en dus geagendeerd moeten worden. De onderwerpen van de raadsagenda waar geen vragen over zijn, worden wel geagendeerd voor de informatiecarrousel, onder het kopje ‘Overige stukken’. Op deze manier kan er burgerinspraak plaatsvinden. In deze informatiecarrousel komen de onderwerpen van de raadsvergadering van 30 mei aan de orde.


Het is mogelijk om in te spreken over onderwerpen die op de agenda van de informatiecarrousel staan. De inspraak vindt plaats voorafgaand aan de behandeling van het agendapunt. De geldende regels voor inspraak kunt u vinden op deze website bij de vraagbaak.

30
Presidium (Dobbe)
donderdag 30 mei 2024
15:00 - 16:00

Het presidium van de raad wordt gevormd door de fractievoorzitters van de gemeenteraad. Voorzitter is de burgemeester in zijn hoedanigheid van voorzitter van de raad.
Het presidium wordt ook wel gezien als het ‘dagelijks bestuur’ van de raad.
De vergaderingen van het presidium zijn openbaar en ook de verslagen worden gepubliceerd. De agenda van het presidium bestaat uit een openbaar deel en een besloten deel.

Inloopspreekuur 'Moetsje en diele' (Foyer van het gemeenthuis)
donderdag 30 mei 2024
15:45 - 16:00

Iets delen met een raadslid?
Het liefst tijdens een korte en persoonlijke ontmoeting?
Dat kan tijdens het inloopspreekuur 'Moetsje en diele'. Voorafgaand aan de raadsvergadering, van 19.15 tot 19.30 uur zijn er raadsleden aanwezig in de foyer van het gemeentehuis. Inwoners krijgen volop gelegenheid om raadsleden te treffen en hun vraag of mening te delen.


De ontmoeting is bedoeld om te luisteren naar wat er bij inwoners en organisaties speelt. Geen lange discussies, maar een korte ontmoeting die het begin kan zijn van iets groters. Misschien heeft u een idee of wilt u vertellen over wat er speelt in uw directe omgeving.


Iedereen is welkom om te ‘moetsjen en dielen’, aanmelden is niet nodig.
Heeft u nog vragen?
Neem dan contact op met de griffie via raadsgriffie@achtkarspelen.nl of telefonisch via (0511) 54 86 98.

Raadsvergadering (Raadzaal)
donderdag 30 mei 2024
16:00 - 23:00

De stukken voor deze vergadering zijn vanaf 10 mei 2024 hieronder te vinden en te raadplegen.


Het is mogelijk om in te spreken over onderwerpen die op de agenda van de raadsvergadering staan, met uitzondering van de onderwerpen die de raad alleen besluitvormend behandelt. De inspraak vindt plaats voorafgaand aan de behandeling van het agendapunt. De geldende regels voor inspraak kunt u vinden op deze website bij de vraagbaak.